Afghanistan

Var på en föreläsning i skolan om Afghanistan och jag måste säga att föreläsaren var en tråkig filur. Och SERIÖST vem börjar med att berätta det som är bra o positivt med Afghanistan och sedan AVSLUTAR med allt hemskt man någonsin kan dra upp?? Vart tog optimisten vägen liksom!?

Men alla vet vi ju att Afghanistan inte har bästa läget alls och jag blir bara ledsen av att tänka på de stackars människor och lever i skräck där, och även i andra länder. Vi fattar nog inte hur bra vi har det. Just den där meningen hör man överallt tkr jag men jag tror inte ens att vi tänker på det då heller. Man läser meningen av en gammal vana liksom "vi fattar nog inte hur bra vi har det". Kändes det speciellt nu eller? tänkte du verkligen till nu? mjaaaa, jag tror man måste känna på hur det är att va utan saker för att sen kunna uppskatta det man har!

"It's the little things that means so much"

Så gott folk ta och ge dina vänner och nära och alla som betyder något för dig en kram! Det krävs bara en sekund så kan de vara borta! Nu blev det dystert känner jag... Men alla gillar ju att kramas i alla fall:)

Ha det bra med er Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0