Dream on Dream on!

Om du skulle fråga mig precis just nu vad jag vill bli när jag ska skaffa jobb skulle jag svara "Piketpolis"
Titta bara så kul det låter!!!:D


Vad gör man som piketpolis?

– Piketpolisen ingriper i särskilt farliga situationer, när de vanliga poliserna bedömer att de behöver hjälp. Till exempel om någon är, eller tros vara, beväpnad eller om det är ett gisslandrama.

Vad är roligast?
– Det är när det blir spännande, när man får bryta upp dörrar och gripa folk. Det kanske låter stereotypt, men det är sant. Men man får ju hela tiden fundera över om vad som behövs och är bäst, så man inte gör saker bara för att de är roliga, eller för att man kan.

Känns det som om du är med i en polisfilm?
– Det är lite actionhjälte över arbetet, till exempel när man får storma en lägenhet. Men nej.

Är det ett farligt jobb?
– Den största risken att skada sig inom polisyrket är faktiskt inom trafiken. Sedan är piketpoliser väl förberedda. Vi har bättre träning och bättre utrustning än vanliga poliser.

Vad är du stolt över?
– Att jag faktiskt får chansen att hjälpa människor.

Är det som du trodde att det skulle vara?
– Nej, men det är lika roligt som jag hoppades.

Varför passar du som polis?
– Jag har en stark rättvisekänsla, blir upprörd över orättvisor och är inte rädd för att säga till folk. Sedan tycker jag om människor. Det ska man inte underskatta.



Kommentarer
Postat av: Miri

Sv, I know!!! det ska bli askul att göra den!! :D:D hörru! när ska vi alla ses då? puss

2009-11-06 @ 17:29:13
URL: http://miriisabella.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahah jaaa men dom kom ju på att det inte skulle bli något efter typ 89789789 år...jävla sörpings politiker ...sju miljarder år efter..snabba cash äger ;) men kan tänka mig att du inte digga den :p

2009-11-07 @ 20:25:42
URL: http://custovic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0