Glasögonorm

Nu har Jocke konstaterat att jag ser ut som en pensionär i min glasögon (tackar för detta uppvaknande) Så det passade ju förbaskat bra med att jag skulle bege mig till optikern idag! Jag tog min lilla bil och efter en 20 minuter så hade jag sladdat hela vägen till Söderköping och lyckats parkera min bil i en liten snödriva. Väl hos optikern blev ögonen undersökta och jag kom hem med 4 st glasögon!

Nu mina kära vänner kommer jag behöva er hjälp att välja jag är absolut inte säker på att det ens kommer bli en av de fyra jag har här hemma men i alla fall. Försten hit får kanske se!

Sen har jag just upptäckt en så störd sak s jag bara måste pointera detta korkade fakta. Ni vet halstabletterna "strepsil" i en sån förpackning finns det 24 tabletter och man får max äta 12 per dygn. Hur många dagar räcker då denna förpackning om man äter tabletterna maxat? Bra jobbat hela 2 dygn! Till råga på allt så suger dem ju o hjälper inte mer än vad vanliga tabletter gör så big fail på dem alltså!



Det var allt för idag hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0