Att vara barn är att vara vuxen?

Jag har ju hållt på och städat idag eftersom det kommer folk hit ikväll och firar Elin och pappa. Då kollade jag igenom korten jag fick när jag tog studenten då hittade jag kortet från min kloka grannar. Där på stod det en sån sann sak och jag ska nog tamme tusan alltid försöka hålla kvar i det alltslå!

"ATT ALLTID VARA EN LITEN SMULA BARN
DET ÄR ATT VARA VERKLIGT VUXEN"

Visst var det klokt? Jag tyckte det i alla fall. Och om jag ska vara en smula barn behövr det inte betyda att jag ska se ut så här varje gång jag kommer hem
 
Men jag kan ju i alla fall få busa lite (A) dansa lite mitt på gatan om natten, hoppa över staketet till hästarna, palla äpplen från någon annans tomt, och så vidare!

Men nu ropar mamma på mig igen så det är bäst jag blir barnvuxen igen och gör som jag blir tillsagt... suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0