2011-09-05

Det är lustigt hur man kan ha så mycket tankar i huvudet. Och inte kan få ner dem till ord som går att skriva. Även fast man tänker tankarna i ord.  Det kanske har med alla känslor man känner samtidigt som man tänker. Det kanske är det som skilljer en författare från en vanlig tjej som skriver i sin blogg? Ja, jag tror nog det. Sen stavar jag ju som en kratta med så jag skulle nog ändo aldrig kunna bli författare, inte ens tusen stavningsprogramm kan hjälpa mig.

Nu när jag ändå sitter här och tänker. Jag har alltså huvudvärk om ni undrar varför jag tänker så mycket. Jag har räknat ut nu att om vi säger att jag i genomsnitt haft huvudvärk 1 dag i veckan från att jag gick tvåan i lågstadiet (vilket var den tiden det drog igång). Skulle vi lägga ihop dessa dagar så skulle jag ha haft ont i huvudet i ca626 dagar alltså har jag fördrivit över ett års tid av mitt 20 åriga liv, med att ha ont i huvudet? Låter rättvist va, det har ju såkert du med haft om du räknar efter. Eller kanske inte...

Undra då hur mycket pengar jag har kostat, jag lär ha ätit långt över 1251 tabletter av olika slag, oftast äter jag ju mer än 2 tabletter varje dag jag har ont i huvudet nämligen. Det betyder att jag MINST har spenderat 8340 kr på huvudvärkstabletter.

En till stor kostnad är nog min kiropraktor som jag började gå till när jag gick i 7:an. Alltså i 7 år nu. och i genomsnitt går jag dit 2ggr i månaden, i värsta fall fler gånger. Då har jag kostat 7200kr.

Alltså har min huvudvärk/migrän kostat minst 15 540kr. Förstå att jag kunde åkt till australien en extra gång för de pengarna... Vilken matematiker jag är. Helt onödigfakta spottar jag ut här. Då så nog boggande hej då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0