Tänka sig

Inte fasiken trodde jag att ett val i sverige och debatten om det på facebook skulle göra så jag dammade av den här gamla bloggen. Igår släppte 13% av dem som röstade i sveriges val in SD i vår demokrati. Och jag tycker bara det är pinsamt av två skäl.
 
1. De som röstar på partiet måste vara så korkade att de inte ens läst vad SD står för.
2. De andra partierna är ju helt sinnessjukt tröga som inte fattar att många av de som röstar på SD röstar just pga att invandringen inte fungerar på ett humant sätt.  
 
Ja jag lägger mycket ansvar av detta på de andra stora partierna som faktiskt är dem som har största delen av makten. Hade de skött invandringen på ett bättre sätt så hade inte SD ens behövts bildas. Ett nytt parti bildas ju trots allt för att människorna inte känner att de håller med om tidigare politik eller för att de vill lägga fokus på ngt annat. Hade de andra partierna varit lyhörda för sina väljare så hade SD kanske aldrig funnits.
 
Alla har rätt att rösta i en demokrati och alla har också rätt att bilda parti för att sedan försöka slå igenom det är inget nytt. Sluta skäll på SD enbart för dem kanske har en halv poäng eller ngt. det är bara beviset när 13% röstar på dem. SD för också en väldigt enkel politik som är lätt att förstå för de som inte engagerar sig tillräckligt. Ibland kanske det vore bättre om de andra partierna också tog sig ner från sina höga hästar och pratade på ett sätt som även enklare folk förstår sig på. Sitt akademika språk kan de sen snacka i kammaren.
 
Jag känner besvikelse över svensk politik. Politiker beter sig på ett mer småaktigt vis än vad en del av de dagisbarn jag tagit hand om gör. Väx upp och prata från vad svenska folket vill med landet inte om vad du själv som politiker vill. Du som politiker är framröstad för att framföra min röst som jag la på dig inte för att du ska svamla iväg om att du inte vill sitta bredvid en annan politiker. Gör ditt jobb för jag satte dig där och jag ska göra mitt jobb som samhällsmedborgare!
 
VÅGA TA EN  DISKUSSION!
 
Över och ut slut
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0